3. Asigura-te ca totul este in ordine

Atunci când afacerea ta este de vânzare, trebuie să fii deosebit de atent ca totul să arate perfect. De fapt, acesta este momentul în care un efort suplimentar de a păstra lucrurile în forma cea mai bună poate merita cu adevarat. Gândește-te: la fel ca o casă care este de vânzare, vrei ca afacerea ta să arate bine.

Deci, compania trebuie să funcționeze bine, trebuie să te asiguri ca ai înregistrările financiare până în prezent, un inventar bun și spațiile bine întreținute. Oamenii doresc să cumpere o afacere prosperă, nu una neglijată.

De asemenea, vei dori să fii sigur că ai redus datoriile firmei cât de mult posibil, că ai rezolvat orice procese existente și că toate obligațiile fiscale sunt actualizate.

Înainte de a oferi un tur potențialilor cumpărători, pregăteste-ți afacerea pentru a arăta cât mai bine. Iată câteva sfaturi despre cum să pregătești o afacere pentru vânzare, care te vor ajuta să faci o primă impresie de impact:

  • Fă o curățenie generală. Privește în jur pentru a vedea dacă există zone sau echipamente care au nevoie să fie curățate, reparate sau înlocuite. Va merita efortul, deoarece orice cumpărător va aprecia o companie curată, care funcționează bine.
  • Debarasează-te de echipamentele învechite. În acest fel, afacerea va apărea mai activă, iar procesul de vânzare va fi mai ușor, deoarece nu va include echipament depășit din punct de vedere tehnologic.
  • Pregătește-ți forța de muncă. Potențialii cumpărători vor aprecia angajații care vor rămâne în frimă pe timpul procesului de tranziție și după încheierea vânzării.
  • Reînnoiește din timp contractele comerciale de închiriere și asigură-te că pot fi transferate ușor unui nou proprietar.
  • Fii prezent online. În lumea digitală în care trăim, primul lucru pe care un potențial cumpărător îl va face va fi să caute online profilul tău și al afacerii. Deci, asigură-te că website-ul firmei este funcțional și toate link-urile sunt active. De asemenea, fă un audit de brand și asigură-te că nu apare ceva neprofesional sau compromițător la o căutare pe internet după numele tău sau companie.

Urmând acești pași în pregătirea unei afaceri pentru vanzare, vei reuși să gasesti mai ușor un cumpărător bun și poate chiar să obții un preț de vânzare mai mare.