Consultanță și servicii în vânzarea de afaceri.

Consultanță și servicii necesare în procesul de vânzare a unei afaceri

Deși poate părea simplă, vânzarea unei afaceri este un proces destul de complicat și îndelungat, care necesită o atenție sporită la detalii. Pentru a obține rezultatele dorite, la un preț bun, cea mai eficientă strategie este colaborarea cu un broker de afaceri care vă poate oferii consultanța și serviciile necesare vânzării afacerii.

Totuși, în cazul în care nu dorești sau nu ai posibilitatea de a lucra cu un broker de afaceri, asta nu înseamnă că trebuie să te descurci singur! Astfel, am creat pentru tine o listă de servicii individuale, care te pot ajuta punctual, în funcție de necesitățile care apar pe parcursul vânzării unei afaceri. Lista de mai jos este structurată în ordinea cronologică a etapelor procesului de vânzare, astfel că poți vedea care sunt serviciile necesare, în funcție de etapa în care te afli. Totuși, dacă în orice moment te hotărăști să colaborezi cu un broker de afaceri, poți solicita asistență din partea echipei noastre de brokeri, sau chiar o sesiune de consultanță video.

Nu recomandăm să te „reprezinți singur” pentru o afacere cu o valoare de vânzare mai mare de 250.000 euro! De asemenea, discreția și păstrarea confidențialității sunt extrem de importante în vânzarea de afaceri. Ca atare, indiferent de ce variantă de reprezentare preferi, sau de serviciile care ai decis că ți se potrivesc, toate ofertele noastre sunt gândite astfel încât expunerea publică a ta sau a afacerii tale să fie inexistentă, pentru e nu declanșa tulburări operaționale în companie. Toate anunțurile vor fi promovate astfel încât tu sau compania ta să nu puteți fi identificați înainte de semnarea unui contract de confidențialitate de către orice cumpărător interesat!
Legendă :

Serviciu inclus

Serviciu extra, contra cost

Fără acest serviciu

** Inclus in serviciile standard ale Brokerului

* La acest pas este obligatoriu sa existe IM

Servicii
Cu Broker de Afaceri
Direct de către Vânzător
Pregătirea afacerii de vânzare
Consultanță și Culegerea Datelor necesare
Completarea formularului cu informațiile necesare

**

Necesar pt Promovare

Consultanță cu Vânzătorul

Online / Onsite

175 Lei / Oră - Online

Vizita la Afacere

**

Pozele necesare promovării

**

Ofertă preț / colaborare

Evaluare
Analiză posibil preț pentru listarea afacerii

**

Ofertă preț / colaborare

Analiză posibil preț proprietate imobiliară

**

Ofertă preț / colaborare

Evaluare afacere cu evaluator ANEVAR

Cu evaluator

Cu evaluator

Consultanță Fiscală

Consultanță specializată

Consultanță specializată

Consultanță Juridică

Consultanță specializată

Consultanță specializată

Consultanță pentru poziționarea afacerii online

Consultanță specializată

Consultanță specializată

Teaser (prezentarea sumară a afacerii)

**

Complementar listare

IM (Prezentarea detaliată a afacerii)

2.750 Lei / IM

2.750 Lei / IM

Traducerea IM în engleză

25 Lei / pagina

25 Lei / pagina

Promovarea pentru identificarea cumpărătorilor
Listarea și promovarea afacerii
Listare Site TradeX

**

28 Lei/Lună

Site TradeX – anunț promovat

85 Lei/Lună

85 Lei/Lună

Imobiliare.ro - pentru proprietate imobiliară

Ofertă personalizată

Ofertă personalizată

Transeo-Association.eu (expunere în UE)

85 Lei/Lună

85 Lei/Lună

Smergers.com (expunere internațională)

85 Lei/Lună

85 Lei/Lună

BusinessForSale.com (internațional)

Ofertă personalizată

Ofertă personalizată

Facebook (dacă este necesar)

Ofertă personalizată

Ofertă personalizată

Contactarea directă a posibililor cumpărători

**

Contact direct cu posibilii cumpărători
Calificarea cumpărătorilor

**

Editarea NDA și semnarea acestuia

**

Complementar listare

Prezentarea detaliilor afacerii de vânzare*

**

Complementar listare

Interacțiunea dintre cele două părți
Sortare / Analiză LOI ( scrisoare de intenție )

**

Complementar listare

Contra-ofertă / Negocierea termenilor

**

Antecontractul de Vânzare-Cumpărare

**

Consultanță Transfer

Transferul afacerii
Perioada de Due Diligence

**

Asistență cu actele necesare ONRC

Consultanță specializată

Consultanță specializată

Ajutor obținere autorizații, aprobări, etc

Ofertă personalizată

Ofertă personalizată

Asistență servicii notariale pentru imobiliare

Cu notar

Cu notar

Contractul de Vânzare-Cumpărare

**

Consultanță Transfer

Centralizatorul financiar - distribuire fonduri

**

Consultanță Transfer

Ție ce ți se potrivește?
  1. Consultanța video online cu vânzătorul
Este foarte important să înțelegem cât mai bine afacerea care se dorește a fi vândută, pe vânzătorul acesteia și conjunctura în care acesta își desfășoară activitatea. Nu există două situații identice, fiecare afacere având specificitatea ei și o posibilă valoare de vânzare.

  1. Pozele necesare promovării
O poză valorează cât o mie de cuvinte. De aceea, acest aspect important în promovarea unei afaceri nu poate poate fi trecut cu vederea. Deși apariția smartphone-urilor cu camere foto performante ușurează sarcina, fotografiile profesionale încă se disting clar.

  1. Analiza unui posibil preț pentru listarea afacerii
Una dintre cele mai frecvente întrebări ale vânzătorilor este legată de valoarea afacerilor lor. Răspunsul depinde de o multitudine de factori, cum ar fi tipul de tranzacție și detaliile financiare specifice. Această etapă este importantă, deoarece prețul corect, vinde!

  1. Analiza unui posibil preț pentru proprietatea imobiliară
Multe afaceri de vânzare dețin și imobilul în care își desfășoară activitatea. Aceasta este privită pozitiv de către un cumpărător, dar această proprietate imobiliară trebuie evaluată separat și adăugată la valoarea afacerii pentru prețul final.

  1. Evaluarea afacerii cu un evaluator ANEVAR
Bineînțeles că cea mai corectă evaluare de preț o poate formula un evaluator acreditat ANEVAR. De multe ori, costul acestei evaluări se justifică prin analiza corectă a prețului și prin limitarea puterii de negociere a cumpărătorului. Aceasta poate fi și o pre-evaluare.

  1. Consultanță fiscală
Consultantul fiscal ajută vânzătorul să fie sigur că un potențial cumpărător nu va fi speriat de unele anomalii din contabilitate sau alte probleme fiscale pe care le-ar putea avea societatea. Acesta poate face o analiză detaliată a firmei, cu recomandarea soluțiilor.

  1. Consultanță juridică
Există câteva modalități consacrate de transfer al afacerii (cesiune de părți sociale, transfer de active, de activitate, etc.). Un consultant jurist ajută vânzătorii să definească cea mai bună variantă și oferă suport pentru rezolvarea eventualelor probleme juridice.

  1. Consultanță pentru poziționarea online a afacerii de vânzare
Cele mai multe afaceri au o prezență online, iar aceasta poate fi favorabilă sau nu. Un cumpărător serios va analiza prezența online a afacerii și își va crea o impresie în funcție de ce găsește. Acest
„activ intangibil” poate influența major prețul de vânzare.

  1. IM - Prezentarea detaliată a afacerii pentru potențialii cumpărători
Information Memorandum este documentul de prezentare detailată a afacerii. Acesta se trimite unui potențial cumpărător, numai după semnarea unui NDA. Acest document are câteva zeci de pagini și este o prezentare importantă a afacerii de vânzare.

  1. Traducerea acestuia în engleză
Multe dintre afacerile de vânzare pot fi cumpărate de către un investitor sau o firmă din afara României. De aceea, este foarte important ca IM-ul de prezentare a afacerii să fie redactat bilingv. Traducerea acestuia trebuie să respecte termenii specifici din domeniu.

  1. Listarea promoțională a afacerii
Expunerea corectă a unei afaceri de vânzare poate face diferența dintre o vânzare reușită sau nu. De aceea, o expunere europeană sau internațională a unei afaceri care se pretează pentru aceasta, poate atrage un potențial investitor străin. Vizibilitate maximă = succes!

  1. Transferul afacerii, prin procedură specifică
Există mai multe feluri de transfer al unei afaceri, fiecare având avantaje și dezavantaje Alegerea modului corect de transfer și implementarea acestuia sunt prerogative ale unui transfer reușit. Respectarea legalității și fiscalității în domeniu sunt obligatorii.