Cum să alegi un broker de afaceri potrivit

postat pe 09 Februarie 2020
Cum sa alegi un broker de afaceri potrivit
Expert broker de afaceri - Corina Mihalcea
Broker de afaceri
Corina Mihalcea
București - Romania
+40 737 963 900
corina.mihalcea@trade-x.ro

Atunci când vine vorba de afacerea ta, tu ești probabil cea mai informată persoană, deci ar părea o idee bună să-ți vinzi afacerea singur. Totuși, angajarea unui broker de afaceri va fi benefică pentru desfășurarea fără probleme a tranzacției și pentru maximizarea profitului. Angajarea unui astfel de consilier îți va permite să te concentrezi asupra funcționării afacerii, te poate ajuta în procesul de selectare a potențialilor clienți și în soluționarea problemelor care pot apărea pe parcursul tranzacției.

Intervievează mai mulți brokeri, astfel încât să îl alegi pe cel mai calificat, în care vei avea încredere și care are experiența necesară nevoilor tale.

1. Ce acreditări, experiență și recomandări are business brokerul?

Pentru a determina dacă va putea dedica timpul necesar afacerii tale, întreabă câte afaceri a vândut în ultimul an și câte afaceri are listate în prezent. În mod ideal, brokerul pe care îl vei alege va avea experiență în vânzări de afaceri din domeniul tău, cunoștințele și contactele necesare pentru a-ți promova afacerea. În plus, brokerul ar trebui să aibă relații bune cu profesioniști din domeniu, contabili, avocați și reprezentanți ai băncilor. Spre exemplu, dacă tu ai o afacere de vânzare în București, nu are sens să colaborezi cu un broker de afaceri care are în portofoliu doar afaceri de vânzare din Cluj!

2. Caută un broker de afaceri care îți prioritizează interesele și afacerea la cheie

Cu cât mai confortabil te simți cu un broker, cu atât mai ușor va fi să comunici cu el. Vrei un partener în care să poti avea încredere și cu care să poți stabili o bună relație de colaborare. Aceasta va face ca procesul de vânzare a afacerii să se desfășoare ușor, fără probleme. Un broker de afaceri bun va începe cu analiza punctelor forte și slăbiciunilor afacerii, a motivelor și obiectivelor tale în procesul de vânzare, iar apoi va crea o strategie de marketing care să se potrivescă afacerii tale.

3. Găsește un broker care are o strategie de vânzare bine pusă la punct și un plan de confidențialitate

Întreabă brokerul cum plănuiește să îți promoveze afacerea de vânzare și cum va găsi și va selecta potențialii cumpărători. Un broker bun ar trebui să îți poată explica strategia, bugetul de publicitate și modalitățile de păstrare a confidențialității. De asemenea, vei vrea ca brokerul să aibă o strategie bună de selectare a cumpărătorilor, pentru a-ți salva timp și pentru a păstra confidențialitatea, asigurându-se că vei discuta detalii sensibile despre afacere cu cât mai puțini oameni.

Într-un final, ceea ce contează cel mai mult este încrederea pe care o acorzi brokerului tău. Deci, alege cu atenție și apoi te poți ocupa de ceea ce știi mai bine - afacerea ta.