Esti pregatit pentru strategia de iesire?

Esti pregatit pentru strategia de iesire?

Pentru a fi pregătit pentru strategia de ieșire, este foarte important să înțelegi de ce vrei să-ți vinzi afacerea. Rezultatul vânzării este direct influențat de intențiile și motivele care te-au determinat să faci acest pas.

1. Analizează-ți motivațiile și așteptările de la această vânzare

De ce vrei să vinzi? Din rațiuni financiare? Vrei să te muți, dar ești legat de afacere? Vrei să ieși la pensie? Vrei să schimbi domeniul și să cumperi altă afacere? Sau pur și simplu te-ai plictisit? Factori precum boala, un deces în famile sau un proprietar care s-a plictisit pur și simplu sunt motivații pentru o vânzare rapidă. În aceste condiții, vânzătorul este dispus să accepte un preț mai mic de la primul cumpărător calificat. Dacă te miști prea repede, pierzi din vedere anumite aspecte, ceea ce va rezulta într-o ofertă mai mică din partea cumpărătorului. Alți proprietari de afaceri au o abordare strategică și plănuiesc din timp vânzarea, fără să se grăbească. Scopul lor este să își pună bani deoparte pentru pensie, sau poate urmăresc să cumpere o altă afacere. În aceste condiții, proprietarul este dispus să nu se grăbească, să își pregătească afacerea pentru vânzare și să aștepte cumpărătorul potrivit. Acești proprietari sunt de obicei mai flexibili și disponibili să finanțeze o parte din afacere, ceea ce va duce la un cumpărător calificat care va fi dispus să plătească un preț de vânzare mai mare.

2. Definește-ți interesele de după vânzare

Toți proprietarii speră să obțină prețul cel mai bun pentru afacerea lor, dar mulți se gândesc și la viitorul afacerii. Unii vor să se detașeze de tot de afacere și să nu mai aibă de-a face cu ea, alții vor să participe în continuare în activitatea firmei, fie ca asociat, fie ca angajat, fie într-o poziție de consultanță pentru noul proprietar. Ca vânzător, e important ca afacerea să rămână în locația curentă? E cineva de la concurență căruia ai prefera sau nu ai prefera să îți vinzi afacerea? E vreun angajat sau membru al familiei căruia ai prefera să îți preia afacerea? În final, motivațiile vânzătorului au un impact direct asupra termenilor tranzacției și așteptărilor acestora în ceea ce privește vânzarea. Mulți cumpărători vor întreba de ce vrei să vinzi. Răspunsul la această întrebare va influența oferta lor, deci asigură-te că ți-ai definit motivațiile și așteptările care sunt importante pentru tine.

3. Identifică și rezolvă orice conflicte care ar putea exista.

Odată ce ai examinat motivațiile de a-ți vinde afacerea, probabil vor apărea diferite conflicte. Vrei toți banii o dată, dar în același timp ceri și un preț mare. Aceste conflicte ar putea pune în pericol succesul vânzării, așa că e timpul să îți stabilești prioritățile, în timp ce formulezi o strategie de vânzare. Un business broker poate asista vânzătorii să rezolve aceste conflicte, poate dezvolta o strategie de vânzare și poate închide transferul în cele mai avantajoase condiții.