Afacere de vânzare: platformă online pentru comenzi de mâncare gătită

Această afacere de vânzare constă într-un website funcțional încă din anul 2012, care este indexat în prima pagina Google, pentru toate cuvintele cheie legate de posibilitatea de a comanda mâncare gătita la domiciliu. Modelul de business este urmatorul: prin platformă, se promovează, se vând și se preiau comenzile clienților (telefonic și/sau online), iar restaurantul partener gătește mâncarea după rețetele puse la dispoziție prin platformă și efectuează livrarea către clienți.
Clienții au posibilitatea de a plăti online, cu cardul, sau cash, la momentul livrării comenzii.
Veniturile acestei afaceri de vânzare constau în comisionul în valoare de 20%, perceput pentru fiecare comandă livrată de către restaurant.
Având în vedere faptul că circa 45% dintre comenzi sunt plătite online (caz în care banii intră în contul afacerii de vânzare), nu există riscul ca restaurantele să nu achite obligațiile financiare săptămânale. În fiecare săptămână, în ziua de luni, se emite un raport de vânzări, care conține: vânzările efectuate, valoarea acestora, valoarea comenzilor încasate cu cardul, valoarea comisionului și, apoi, se emite factura fiscală în baza căreia restaurantele partenere achită comsionul către firma care deține platforma. Apoi, se efectueaza compensarea dintre sumele încasate cu cardul și valoarea comsionului. În fiecare zi de joi, firma care deține platforma plătește către restaurante diferența dintre sumele încasate direct (prin plățile cu cardul) și comsionul datorat de restaurant. Cash flow-ul este pozitiv, riscul de neîncasare este nul.
În ceea ce privește detaliile operaționale ale platformei, prezentăm aici următoarele:
- Număr de clienți în platformă: peste 5,000
- Număr mediu de comenzi/lună: 330
- Valoarea medie a unei comenzi: 228 lei
- Valoarea medie a comenzilor lunare: 75.000 lei
- Valoarea medie a comisionului: 15.000 lei/lună
Așadar, această afacere de vânzare este o oportunitate excelentă de investiție într-un domeniu care nu a fost impactat negativ de pandemia de coronavirus, ci dimpotrivă.