Calculator

Calculator

evalueaza o afacere

1. Perspectiva de a Cumpara o Afacere

De obicei, când cineva se gândește să înceapă o afacere, se gândește să o pornească de la zero – dezvoltând propriile idei și construind compania de jos. Dar să porniți de la zero prezintă unele dezavantaje distincte, inclusiv dificultatea construirii unei baze de clienți, marketing-ul noii afaceri, angajarea personalului, și stabilirea fluxului de numerar … toate fără un istoric sau reputația de a merge mai departe.

Cumpărarea unei afaceri deja existente

În cele mai multe cazuri, cumpărarea unei afaceri deja existente este mai puțin riscantă decât să porniti de la zero. Atunci când cumpărați o afacere, preluați o operațiune care deja generează flux de numerar și profit. Aveți o bază de clienți stabilită, reputație, și angajati care sunt familiarizati cu toate aspectele afacerii. Si nu trebuie sa reinventati roata – înființând noi proceduri, sisteme, și politici – deoarece o formulă de succes pentru derularea afacerii a fost deja pusă în aplicare.

Ca dezavantaj, cumpărarea unei afaceri este de multe ori mai costisitoare decât să porniți de la zero. Cu toate acestea, este mai ușor să obțineți finanțare pentru a cumpăra o afacere existentă decât să începeți una nouă. Se sugerează ca un cumpărător ar trebui să fie gata sa plătească de la 50% până la 70% din prețul afacerii în numerar și să finanțeze suma rămasă. Bancherii și investitorii, în general, se simt mai confortabil să se implice într-o afacere care are deja un istoric dovedit. În plus, cumpărarea unei afaceri vă poate oferi drepturi legale valoroase, cum ar fi brevetele sau drepturile de autor, care se pot dovedi foarte profitabile. Bineințeles, nimic nu este sigur, și cumpărarea unei afaceri existente nu este o excepție. Dacă nu sunteți atent, vă puteți trezi cu un inventar învechit, angajați necooperanți, sau metode de distribuire depășite. Pentru a fi sigur că faceți cea mai buna alegere atunci când cumpărați o afacere existentă, urmați acești pași:

Alegerea corectă

Cumpărarea afacerii perfecte începe cu alegerea tipului potrivit de afacere pentru dvs. Cel mai bun start este căutarea unei industrii cu care sunteți familiar și pe care o înțelegeți. Gândiți-vă mult și bine despre tipurile de afaceri care vă interesează și care se potrivesc cel mai bine abilităților și experienței dvs. De asemenea, luați în considerare dimensiunea afacerii pe care o cautați, și anume angajații, numărul de locații, și vânzări. Apoi, alegeți zona geografica în care vreți să aveți o afacere. Evaluați forța de muncă și costurile necesare afacerii în acea zona, inclusiv salariile și taxele, pentru a fi sigur că sunt acceptabile pentru dvs. Odată ce ați ales o regiune ți o industrie care vă interesează, investigați fiecare afacere din zonă care îndeplinește cerințele dvs. Începeți prin a citi secțiunea “Afaceri de Vânzare” de pe această pagina web. Țineți minte, doar pentru că o afacere nu este listată, nu înseamnă că nu este de vânzare. Vorbiți cu proprietarii de afaceri din industrie; mulți dintre ei s-ar putea să nu aibă afacerile lor de vânzare, dar ar lua în considerare să le vândă dacă le faceți o ofertă. Puneți-vă conecțiile și contactele de business în folosință, și s-ar putea să auziți de alte afaceri bune.

O analiză mai atentă

Indiferent dacă utilizați un broker sau mergeți singur, veți dori în mod sigur să formați o “echipă de achiziție” –  contabilul, și avocatul Dvs. – pentru a vă ajuta. Acești consilieri sunt esențiali pentru ceea ce se numește “due diligence”, adică revizuirea și verificarea tuturor informațiilor relevante legate de afacerea pe care vreți să o achiziționați. Când due diligence este gata, veți ști exact ce cumpărați și de la cine. Analiza preliminară începe cu câteva întrebări de bază: De ce este această afacere de vînzare? Care este percepția generală a industriei și a afacerii, și care sunt perspectivele pentru viitor? Afacerea deține – sau poate deține – cotă de piața suficientă pentru a rămâne profitabilă? Sunt materii prime necesare din abundență? Cum s-a schimbat produsul sau liniile de servicii ale companiei în timp?

De asemenea, trebuie să evaluați reputația și puterea relațiilor de afaceri ale companiei. Vorbiți cu clienții, furnizorii, și vânzătorii existenți despre relația lor cu afacerea. Contactați asociațiile industriale, agențiile de raportare Juridică-Financiară pentru a vă asigura că nu există plângeri împotriva acestei afaceri. Verificați informațiile existente despre companie pe www și Social Media.

În cazul în care afacerea înca arată promițator după analiza preliminară, echipa dvs. de achiziție ar trebui să înceapă examinarea veniturilor obținute de afacere și prețul cerut. Indiferent ce metodă ați folosit pentru a determina prețul de piața corect al afacerii, evaluarea afacerii trebuie să ia în considerare aspecte cum ar fi starea de sănătate financiară a afacerii, istoria profiturilor, și potențialul de creștere, precum și bunurile netangibile (de exemplu, marca și poziția pe piața).

Pentru a vă face o idee despre profiturile anticipate ale companiei și a necesităților financiare viitoare, cereți proprietarului de afaceri și/sau contabililor săi să vă arate: bilanțuri, declarații de venit, declarații de flux de numerar, declarații fiscale din ultimii trei ani. Aceștia sunt toți indicatorii cheie ai sănătății afacerii. Aceste documente vă vor ajuta să efectuați o analiză financiară care vă scoate în evidență posibilele probleme existente și, de asemenea, va furniza o analiză mai atentș la o gamă largă de informații mai puțin tangibile.

Aceasta este o decizie și o investiție majoră. Cu atât de mult în joc, este esețial să vă pregatiți în mod corespunzător, să vă educați pentru această călătorie, și să faceți pașii necesari pentru a vă asigura că luați toate deciziile corecte pe parcurs.

O altă provocare majoră este faptul că marea majoritatea a cumpărătorilor fac aceasta pentru prima dată. Confruntați cu necesitatea de a lua decizii cruciale una după alta, ei devin copleșiți și frustrați, iar în curând părăsesc proiectul.

Așa cum Thomas Edison a spus odată: “Există întotdeauna o modalitate de a face ceva mai bine … gasiți-o!”

Cei șase pași spre succes:

  1. Alocați-vă un termen limită pentru cumpărarea unei afaceri (nu doar “cautați” una).
  2. Alocați timp în fiecare zi pentru a lucra la acest proiect.
  3. Organizați-vă finanțele.
  4. Încercați să determinați tipul de afacere care va prospera cu calitățile și calificările dvs. și nu va suferi cu slăbiciunile dvs.
  5. Solicitați sfaturi profesionale de la un Business Broker. În multitudinea de decizii cruciale pe care le aveți de luat în acest domeniu nou și foarte complex, aceștia pot ajuta cu cunoștințele lor, cu o metodologie de a rezolva toate situațile și eventualele probleme care vor aparea pe parcurs.
  6. Dacă nu aveți o experiență bogată în cumpărarea de afaceri, atunci educați-vă despre acest proces. Când vine vorba de a învesti în viitorul dvs, nu puteți ști niciodată prea mult!

8 pasi catre succes!

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!