Pastreaza Confidentialitatea

Dec 8, 2017 | Vanzatori

Chiar daca unele afaceri pot beneficia de pe urma faptului ca vanzarea lor e facuta publica, pentru majoritatea afacerilor, confidentialitatea este foarte importanta in procesul de vanzare. Vestea vanzarii ii poate nelinisti pe clienti, angajati, distribuitori, ceea ce poate influenta valoarea afacerii. In acelasi timp, multi potentiali clienti ar da inapoi daca informatii importante despre afacere sunt facute publice sau impartasite cu prea multe persoane.

Un Business Broker va poate ajuta sa pastrati confidentialitatea din momentul in care va hotarati sa listati afacerea de vanzare. El poate contacta potentiali cumparatori fara sa mentioneze numele dvs. sau al companiei. Daca totusi va hotarati sa vindeti afacerea singur, sunt cativa pasi care trebuie facuti pentru ca va asigura ca nu divulgati prea multe informatii:

1) Pregatiti un Acord de Confidentialitate (NDA) din timp. Nu dati informatii specifice care ar putea sa identifice compania inainte sa semnati acest acord cu potentialul cumparator. Includeti o clauza care sa asigure confidentialitatea ambelor parti si o data de expirare a acordului.

2) Nu dezvaluiti date de contact personale sau numele afacerii cand listati afacerea de vanzare. Puteti da aceste informatii dupa ce se semneaza Acordul de Confidentialitate. Promovati avantajele afacerii, nu numele ei.

  • Folositi un numar de telefon care nu are legatura cu dvs. sau cu compania. Nu e o idee buna ca potentialii cumparatori sa vorbeasca cu angajatii dvs. sau competitia sa va recunoasca numarul.
  • Creati o adresa de email care nu specifica in nici un fel numele companiei sau numele dvs. (exemplu: cafeneadevanzare@gmail.com)
  • Folositi o casuta postala in locul adresei fizice a firmei.

3) Precalificati cumparatorii inainte sa le dati informatii confidentiale. Nu ezitati sa cereti informatii despre situatia lor financiara si experienta lor in domeniu. Cumparatorii seriosi se vor astepta sa le ceri aceste informatii inainte sa le divulgi mai multe informatii despre companie si vor aprecia faptul ca afacerea pe care vor sa o cumpere isi protejeaza informatiile financiare sau alte informatii sensibile. Formuleaza anuntul astfel incat cumparatorii sa poata decide daca se vor califica sau nu. Puteti formula un chestionar cu informatii despre ei (inclusiv situatia financiara si experienta), fara sa divulgati indentitatea firmei. De obicei, dupa prima runda de comunicare, aproximativ 50% din potentialii cumparatori nu se vor califica.

4) Pregatiti un Pachet Informativ (IM) si numerotati copiile. In momentul in care calificati un cumparator si semnati contractul de confidentialitate, oferiti-i un Pachet Informativ (IM), care contine un numar unic de identificare si o prezentare mai detaliata a firmei, inclusiv avantajele ei. Nu uitati sa mentionati termenii de confidentialitate si ca vor exista consecinte legale daca acesti termeni sunt incalcati.

5) Obtineti o scrisoare de intentie (letter of intent) semnata. Dezvaluiti intotdeauna informatii in etape. Chiar daca semnati contractul de confidentialitate, nu ar trebui sa dezvaluiti informatii proprietare, lista de clienti, sau alte secrete pana cand cumparatorul nu isi demonstreaza puterea de comparare si intentia sa faca o oferta.

6) Includeti cat mai putine persoane in acest proces. E posibil sa aveti nevoie de cativa angajati sa va asiste, dar incercati sa limitati acest numar.

7) Nu tineti niciodata intalniri la sediul afacerii. Un loc ideal ar fi la biroul brokerului, contabilului, sau avocatului.

In timp ce urmati acesti pasi, nu uitati sa dezvaluiti informatii despre afacerea dvs. confidential, in etape, si numai cumparatorilor seriosi. Nu va fi usor, dar va ajuta ca procesul de vanzare sa se desfasoare fara probleme.

Vanzatori

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!