8. Incheierea Tranzactiei

Dupa ce negocierile s-au incheiat, e timpul sa se semneze contractul de vanzare-cumparare. Colaborati cu brokerul, avocatul, sau contabilul dvs. pentru a fi sigur ca totul e pregatit.

Semnarea contractului se va realiza la biroul escrow, urmarind instructiunile precizate la deschiderea contului escrow. Ofiterul escrow va confirma toate obligatiile listate in scrisoarea de intentie si instructiunile escrow. Apoi, dvs. si cumparatorul veti semna documentele necesare. Acesta este momentul cand transferul la propiu al afaceri incepe.

Cele doua obiective pe care trebuie să le îndeplinească Agentul Escrow pentru a închide o tranzactie de transfer a unei afaceri sunt:

  1. De a verifica toate conditile necesare (stipulate in Contractul de v/c) pentru ca afacerea sa functioneze în continuare în aceleasi conditii dupa transferul la cumparator sunt îndeplinite. Aceasta include:
    • transferul contractelor, clientilor, furnizorilor, salariatilor, etc
    • obtinerea de autorizații, avize, aprobări, atestate (în funcție de necesități)
    • transferul contractelor de închiriere sau a propietăților imobiliare necesare
    • alte conditii particulare pentru fiecare afacere (stipulate în instrucțiuni)
  2. Distribuirea fondurilor autorizate de instrucțiuni, inclusiv comisioanele și alte drepturi financiare
    • se elaboreaza Centralizatorul Financiar de distribuirea a fondurilor
    • acest Centralizator este un document complex in care sunt reglementate toate platile facute in avans de catre vanzator si platile care trebuiesc efectuate de cumparator dupa inchiderea transferului afacerii.
    • din aceste considerente, intodeauna pretul negociat pentru o anumita afacere va ajungre la vanzator cu sume adaugate si sume scazute in fuctie de particularitatile tranzactiei.

Acontul escrow se inchide atunci când toate instrucțiunile cumpărătorului și vânzătorului stipulate in Contractului de vânzare/cumpărare și anexele acestuia au fost efectuate.

Imediat dupa incheierea trazactiei, cumparatorul va trebui sa primeasca toate informatiile necesare pentru a prelua activitatea afacerii dvs, cum ar fi: parole de la calculatoare si coduri de acces online; codurile de la alarma; combinatii de la seifuri; liste de clienti si distribuitori; cheile de la usi, masini, si dulapuri; manuale de operare a echipamentelor; datele dvs. personale de contactare.

Si astfel, transferul s-a incheiat. Afacerea dvs. apartine acum cumparatorului, iar dvs. puteti incepe un nou capitol in viata dvs (sau o noua afacere).

Vânzarea afacerii in 8 pași

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!