Calculator

Calculator

evalueaza o afacere

8. Incheierea Tranzactiei

Dupa ce negocierile s-au incheiat, e timpul sa se semneze contractul de vanzare-cumparare. Colaboreaza cu brokerul, avocatul, sau contabilul tau pentru a fi sigur ca totul e pregatit pentru transferul afacerii.

Semnarea contractului se va realiza la biroul escrow, urmarind instructiunile precizate la deschiderea contului escrow. Ofiterul escrow va confirma toate obligatiile listate in scrisoarea de intentie si instructiunile escrow. Apoi, tu si cumparatorul veti semna documentele necesare. Acesta este momentul cand incepe transferul afacerii la propriu.

Cele doua obiective pe care trebuie să le îndeplinească agentul escrow pentru a închide o tranzactie de transfer a unei afaceri sunt:

  1. De a verifica ca toate conditile necesare (stipulate in contractul de vanzare/cumparare) pentru ca afacerea sa functioneze în continuare în aceleasi conditii dupa transferul afacerii la cumparator sunt îndeplinite. Aceasta include:
    • transferul contractelor, clientilor, furnizorilor, salariatilor, etc
    • obtinerea de autorizații, avize, aprobări, atestate (în funcție de necesități)
    • transferul contractelor de închiriere sau a proprietăților imobiliare necesare
    • alte conditii particulare pentru fiecare afacere (stipulate în instrucțiuni)
  2. Distribuirea fondurilor autorizate de instrucțiuni, inclusiv comisioanele și alte drepturi financiare
    • se elaboreaza centralizatorul financiar de distribuire a fondurilor
    • acest centralizator este un document complex in care sunt reglementate toate platile facute in avans de catre vanzator si platile care trebuiesc efectuate de cumparator dupa inchiderea transferului afacerii.
    • din aceste considerente, intodeauna pretul negociat pentru o anumita afacere va fi mai mic sau mai mare in final, in fuctie de particularitatile tranzactiei.

Contul escrow se inchide atunci când toate instrucțiunile cumpărătorului și vânzătorului stipulate in contractul de vânzare/cumpărare și anexele acestuia au fost efectuate.

Imediat dupa incheierea trazactiei, cumparatorul va trebui sa primeasca toate informatiile necesare pentru a prelua activitatea afacerii tale, cum ar fi: parole de la calculatoare si coduri de acces online; codurile de la alarma; combinatii de la seifuri; liste de clienti si distribuitori; cheile de la usi, masini, si dulapuri; manuale de operare a echipamentelor; datele tale personale de contactare.

Si astfel, transferul afacerii s-a incheiat. Afacerea ta apartine acum cumparatorului, iar tu poti incepe un nou capitol in viata ta (sau o noua afacere).

Vanzarea afacerii in 8 pasi

Meniu

Hai in clubul premium

Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!