Calculator

Calculator

evalueaza o afacere

Esti Pregatit pentru Strategia de Iesire?

E foarte important să înțelegeți de ce vreți să vă vindeți afacerea. Rezultatul vânzării este direct influențat de intențiile și motivele pentru care v-ați hotărât să vă vindeți afacerea.

 

  • Examinați motivațiile și ce așteptați de pe urma acestei vânzări. Primul pas este să identificați de ce vreți să vindeți. Bani? Vreți să vă mutați, dar sunteți legat de afacere? Vreți să ieșiți la pensie? Vreți să schimbați domeniul și să cumpărați altă afacere? Sau pur și simplu v-ați plictisit? Factori precum boala, un deces în famile, sau un proprietar care s-a plictisit pur și simplu sunt motivații pentru o vânzare rapidă. În aceste condiții, vânzătorul este dispus să accepte un preț mai mic de la primul cumpărător calificat. Dacă te miști prea repede, pierzi din vedere anumite aspecte, ceea ce va rezulta într-o ofertă mai mica din partea cumpărătorului. Alți proprietari de afaceri sunt mai strategici și plănuiesc din timp strategia de ieșire, fără să se grăbească. Scopul lor este să își pună bani deoparte pentru pensie, sau poate urmăresc să cumpere o altă afacere. În aceste condții, proprietarul este dispus să nu se grăbească, să își pregătească afacerea pentru vânzare, și să aștepte cumpărătorul potrivit. Acești proprietari sunt de obicei mai flexibili și disponibili să finanțeze o parte din afacere, ceea ce va duce la un cumpărător calificat care va fi dispus să plătească un preț de vânzare mai mare.
  • Definește-ți interesele de după vânzare. Toți proprietarii speră să obțină prețul cel mai bun pentru afacerea lor, dar mulți se gândesc și la viitorul afacerii. Unii vor să se detașeze de tot de afacere și să nu mai aibă de-a face cu ea, alții vor să participe în continuare în activitatea firmei, fie ca asociat, fie ca angajat, fie ca și consultant pentru noul proprietar.Ca vânzător, e important ca afacerea să rămână în locația curentă? E cineva de la concurențăa căruia ai prefera sau nu ai prefera să îți vinzi afacerea? E vreun angajat sau membru de familie care ai prefera să îți preia afacerea? În final, motivațiile vânzătorului au un impact direct asupra termenilor tranzacției și a așteptărilor acestora în ceea ce privește vânzarea. Mulți cumpărători vor întreba de ce vrei să vinzi. Răspunsul la această întrebare va influența oferta lor, deci asigură-te că ți-ai definit motivațiile și așteptările care sunt importante pentru tine.
  • Identifică și rezolva orice conflicte care ar putea exista. O dată ce ți-ai examinat motivațiile de ați vinde afacerea, probabil vor apărea diferite conflicte. Vrei toți banii o dată, dar în același timp ceri și un preț mare. Aceste conflicte ar putea pune în pericol succesul vânzării, așa că e timpul să îți stabilești prioritățile în ordinea importanței în timp ce formulezi o strategie de vânzare. Un Business Broker poate asista vânzătorii să resolve aceste conflicte, poate dezvolta o strategie de vânzare, și poate obține cele mai bune rezultate.

Vanzarea afacerii in 8 pasi

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!