Esti Pregatit pentru Strategia de Iesire?

E foarte important sa intelegeti de ce vreti sa va vindeti afacerea. Rezultatul vanzarii este direct influentat de intentiile si motivele pentru care v-ati hotariat sa va vindeti afacerea.

 

  • Examinati motivatiile si ce asteptati de pe urma acestei vanzari. Primul pas este sa identificati de ce vreti sa vindeti. Bani? Vreti sa va mutati, dar sunteti legat de afacere? Vreti sa iesiti la pensie? Vreti sa schimbati domeniul si sa cumperati alta afacere? Sau pur si simplu v-ati plictisit?Factori precum boala, un deces in famile, sau un proprietar care s-a plictisit pur si simplu sunt motivatii pentru o vanzare rapida. In aceste conditii, vanzatorul este dispus sa accepte un pret mai mic de la primul comparator calificat. Daca te misti prea repede, pierzi din vedere anumite aspecte, ceea ce va rezulta intr-o oferta mai mica din partea cumparatorului.Alti proprietari de afaceri sunt mai strategici si planuiesc din timp strategia de iesire, fara sa se grabeasca. Scopul lor este sa isi puna bani deoparte pentru pensie, sau poate urmaresc sa cumpere o alta afacere. In aceste conditii, proprietarul este dispus sa nu se grabeasca, sa isi pregateasca afacerea pentru vanzare, si sa astepte cumparatorul potrivit. Acesti proprietari sunt de obicei mai flexibili si disponibili sa finanteze o parte din afacere, ceea ce va duce la un comparator calificat care va fi dispus sa plateasca un pret de vanzare mai mare.
  • Defineste-ti interesele de dupa vanzare. Toti proprietarii spera sa obtina pretul cel mai bun pentru afacerea lor, dar multi se gandesc si la viitorul afacerii. Unii vor sa se detaseze de tot de afacere si sa nu mai aiba de a face cu ea, altii vor sa participle in continuare in activitatea firmei, fie ca asociat, fie ca angajat, fie ca si consultant pentru noul proprietar.
    Ca vanzator, e important ca afacerea sa ramana in locatia curenta? E cineva de la concurenta caruia ai prefera sau nu ai prefera sa iti vinzi afacerea? E vreun angajat sau membru de familie care ai prefera sa iti preia afacerea?In final, motivatiile vanzatorului au un impact direct asupra termenilor tranzactiei si a asteptarilor acestora in ceea ce priveste vanzarea. Multi cumparatori vor intreba de ce vrei sa vinzi. Raspunsul la aceasta intrebare va influenta oferta lor, deci asigura-te ca ti-ai definit motivatiile si asteptarile care sunt importante pentru tine.
  • Identifica si rezolva orice conflicte care ar putea exista. O data ce ti-ai examinat motivatiile de ati vinde afacerea, probabil vor aparea diferite conflicte. Vrei toti banii o data, dar in acelasi timp ceri si un pret mare. Aceste conflicte ar putea pune in pericol succesul vanzarii, asa ca e timpul sa iti stabilesti prioritatile in ordinea importantei in timp ce formulezi o strategie de vanzare. Un Business Broker poate asista vanzatorii sa resolve aceste conflicte, poate dezvolta o strategie de vanzare, si poate obtine cele mai bune rezultate.

Vânzarea afacerii in 8 pași

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!