Calculator

Calculator

evalueaza o afacere

Business Brokerul Cumpărătorului – Descriere Job

Business Brokerul Cumpărătorului – Descriere Job

Un Broker de Afaceri poate avea un rol foarte specific si important in procesul de cumpărare al unei Afaceri. Dar este foarte important sa se înțeleagă care este acest rol si ce poate face el, cum poate ajuta.

Un Cumpărător care dorește să cumpere o Afacere, va semna un Contract de Consultanta in baza căruia va începe o colaborare cu un Business Broker. Acesta va încearcă să câștige un comision de succes prin găsirea unei Afaceri din domeniul solicitat pentru un preț corect, în condițiile cele mai bune pentru Cumpărător. Pentru a realiza acest obiectiv, Business Brokerul face în mod obișnuit următoarele:

1) Pregătește Cumpărătorul pentru procesul de cumpărare ai unei Afaceri și contactul cu un potențial Vânzător. Ghidează clientul prin întregul proces de cumpărare și recomandă soluții de îmbunătățire a acestuia.

2) Oferă Cumpărătorului un chestionar pentru a înțelege mai bine ce dorește acesta să cumpere si, de asemenea, o fișa de informații care trebuie completă de către cumpărător. Pregătește documentele necesare.

3) In baza informațiilor obținute de la Cumpărător, îi prezinta mai multe Afaceri de vânzare în varianta Teaser şi îl ajută în selectarea acestora.

4) Atunci când este nevoie și Cumpărătorul o cere/aprobă, va aduce în echipa acestuia specialiști necesari: analiști financiari, contabili, avocați, agenți imobiliari, firme și persoane specializate în toate domeniile de consultanță necesare. Aceștia vor negocia condițiile de colaborare, inclusiv retribuirea lor, direct cu Cumpărătorul asistat de Business Broker.

5) După ce Cumpărătorul (şi eventual echipa sa) a hotărât care dintre Afacerile prezentate prezintă interes, contactează Vânzătorul sau reprezentantul acestuia şi solicită pachetul complet de informații – Memorandum de Informare (IM). Semnează împreună cu Cumpărătorul Contractele de NDA pentru fiecare pachet de informații primit (IM) cu fiecare Vânzător al acestor Afaceri.

6) În baza informațiilor aflate în Memorandum de Informare (IM), va selecta împreuna cu Cumpărătorul (şi eventual echipa sa) acele sau acea Afacere care prezintă interes pentru o analiză mai amănunțită.

7) După selectarea Afacerii care prezintă interes, este persoana de contact disponibilă pentru a răspunde la orice întrebări și pentru a programa întâlnirile de prezentare a Afacerii. Asistă Cumpărătorul în relația cu Vânzătorul, în inspecția Afacerii şi în procesul de Due-Dilligence al acesteia.

8) Asistă Cumpărătorul la negocierea condițiilor și a prețului. Daca Afacerea nu a fost evaluată de un expert şi aceasta evaluare este dorită de Cumpărător, se poate apela la serviciile unui evaluator din cadrul ANEVAR. Serviciile acestuia vor fi plătite direct de către Cumpărător, Vânzător sau de ambele părți într-un procentaj stabilit de comun acord. Aceasta va fi menționată ca o clauză în Contractul de Vânzare/ Cumpărare.

9) Asistă Cumpărătorul, dacă acesta dorește, în procesul de calificare pentru finanțare cu Banca care a precalificat pentru finanțare Afacerea. Daca Vânzătorul nu a făcut precalificarea, se poate încerca oricum o posibilă finanțare.

10) Ajută Cumpărătorul la crearea Ofertei de Cumpărare a Afacerii. O parte din clauzele componente ale Contractul de Vânzare/Cumpărare vor fi stipulate aici.

11) După încheierea negocierilor cu un acord între cele doua părți, ajută Cumpărătorul să depună garanția bancară necesară începerii procesului de transfer.

12) Asistă Cumpărătorul în procesul de transfer al afacerii prin Agenția TradeX până la semnarea documentelor finale de transfer și închiderea tranzacției.

În această perioadă Cumpărătorul trebuie să:

  • a) Obțină Autorizații, Avize, Aprobări necesare pentru funcționare
  • b) Lista Creanțelor / Obligațiilor de plata (negocierea acestora)
  • c) Transferul Utilităților necesare funcționarii
  • d) Transferul salariaților
  • e) Verificarea Inventarului de Mijloace Fixe (Active Corporale) și Materiile Prime
  • f) Transferul Proprietăților Imobiliare și/sau Contractele de Închiriere
  • g) Alte particularitățile ale Afacerii necesare funcționării acesteia

13) Colectează comisionul conform contractului încheiat.

In cele mai multe cazuri, cumpărarea unei afaceri deja existente este mai puțin riscantă decât sa pornești de la zero. Atunci când cumperi o afacere, preiei o operațiune care deja generează flux de numerar și profit. Ai o bază de clienți stabilita, reputație, și angajați care sunt familiarizați cu toate aspectele afacerii. Și nu trebuie să reinventezi roata – înființând noi proceduri, sisteme și politici – deoarece o formulă de succes pentru derularea afacerii a fost deja pusa în aplicare.

Business Brokerii TradeX sunt pregătiți pentru orice întrebare suplimentară din partea dumneavoastră.

Afla mai multe despre …

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!