22 de lucruri de luat în considerare

Mai jos este o lista de elemente pe care ar trebui sa le evaluati pentru a verifica valoarea unei afaceri inainte de a lua decizie de cumparare:

  1. Inventarul. Se refera la toate produsele si materialele inventariate pentru a fi revandute sau folosite in servicii. Important: Dvs. sau un reprezentant calificat ar trebui sa fiti prezent in timpul oricarei examinari a stocurilor. Ar trebui sa stiti statutul inventarului, ce exista in prezent, si ce a existat la sfarsitul ultimului an fiscal si a celui precedent. Ar trebui sa aveti, de asemenea, inventarul evaluat. La urma urmei, acesta este un bun important si trebuie sa stiti ce valoare are. De asemenea, verificati inventarul pentru vendabilitate. Cat de vechi este? Care este calitatea? In ce conditie este? Tineti minte ca nu trebuie sa acceptati valoarea acestui inventar; este subiect de negociere. Daca simtiti ca nu este in conformitate cu ceea ce vreti sa vindeti sau nu este compatibil cu target-ul dvs, atunci mentionati aceste puncte in negocieri.
  2. Mobilier, echipamente si cladire Acestea includ toate produsele, echipamente de birou, si bunuri ale afacerii. Obtintie o lista de la vanzator care include numele si modelul fiecarei piese de echipament. Apoi, determinati starea sa actuala, valoarea de piata cand a fost cumparat comparativ cu valoarea de piata actuala, si daca echipamentul a fost achizitionat sau inchiriat. Aflati cat de mult a investit vanzatorul pentru imbunatatire si intretinere in scopul de a mentine instalatia in stare buna. Determinati ce modificari va trebui sa faceti cladirii pentru a se potrivi nevoilor dvs.
  3. Copii dupa toate contractele si documentele legale. Contractele includ toate contractele de inchiriere si de achizitie, acordurile de distributie, acordurile subcontractante, contractele de vanzare, contractele de sindicat, contractele de munca, precum si orice alte instrumente utilizate pentru functionarea legala a activitatii. De asemenea, evaluati toate celelalte documente legale, cum ar fi declaratii fictive de nume de afaceri, acte constitutive, marci comerciale inregistrate, drepturi de autor, brevete, etc. Daca aveti in vedere o afacere cu proprietate intelectuala de valoare, angajati un avocat sa o evalueze. In cazul unui contract de inchiriere imobiliar, trebuie sa aflati daca acesta este transferabil, durata contractului, termenii sai, si daca proprietarul trebuie sa-si dea permisiunea pentru transferul contractului de inchiriere.
  4. Declaratiile fiscale pe ultimii trei ani. Multi proprietari de afaceri mici folosesc afacerea pentru nevoi personale. Ei pot cumpara produse pe care le folosesc personal si le scad pe firma, sau pot lua vacante folosind fondurile companiei, sau pot participa la expozitii cu sotiile lor, etc. Trebuie sa va folositi abilitatile analitice si pe cele ale contabilului dvs. pentru a determina care este valoarea financiara actuala neta a companiei.
  5. Situatiile financiare pe ultimii trei ani. Evaluati aceste situatii, inclusiv toate registrele si inregistrarile financiare, si comparati-le cu declaratiile lor fiscale. Acest lucru este important mai ales pentru determinarea capacitatii de castig si profit a afacerii. Vanzarile si raporturile de operare ar trebui sa fie examinate cu ajutorul unui contabil familiarizat cu tipul de activitate pe care il aveti in vedere.
  6. Registrele de vanzari. Desi vanzarile vor fi inregistrate in situatiile financiare, ar trebui sa evaluati, de asemenea, si registrele de vanzari lunare pentru ultimele 36 de luni sau mai mult. Separati vanzarile pe categorii de produse in cazul in care mai multe produse sunt implicate, precum si pe numerar si credit de vanzari. Acesta este un indicator valoros al activitatii curente a afacerii si ofera o intelegere a ciclurilor prin care poate trece afacerea.
  7. Lista completa a obligatiilor. Consultati un avocat si un contabil pentru a examina lista de datorii pentru a determina eventualele costuri si ramificatii juridice. Aflati daca proprietarul a folosit active, cum ar fi echipamente de capital sau conturile de creante ca garantii pentru a asigura credite pe termen scurt, daca exista drept de retentie a activelor de catre creditori, procese, sau alte pretentii.
  8. Totalul creantelor de incasari. Separati-le pe 30 de zile, 60 de zile, 90 zile si mai mult. Verificarea varstei creantelor este importanta deoarece cu cat mai lunga perioada restanta, cu atat mai mica valoarea contului. Ar trebui sa faceti o lista cu primele 10 conturi si sa verificati solvabilitatea acestora. Daca clientul este solvabil si majoritatea conturilor restante sunt mai lungi de 60 de zile, o politica mai stricta de colectare a creditelor poate accelera colectarea creantelor.
  9. Toate conturile de platit. Ca si conturile de incasat, conturile de platit ar trebui sa fie defalcate pe 30 zile, 60 zile, si 90 de zile. Acest lucru este important pentru a determina cat de bine circula banii in companie. Pentru datorii mai vechi de 90 de zile, ar trebui sa verificati relatia cu creditorul si daca a pus drept de gaj asupra activelor companiei.
  10. Dezvaluirea datoriilor. Aceasta include toate notele restante, credite si orice alte datorii pe care le are afacerea. Verificati, de asemenea, daca nu exista nici o investitie de afaceri in afara zonei de activitate normala. Uitati-va la nivelul creditelor catre clienti, de asemenea.
  11. Categorii de clienti. Daca este tipul de afaceri care poate tine evidenta clientilor, veti dori sa stiti caracteristici specifice ale clientilor actuali, cum ar fi: Cati din ei sunt cumparatori noi? Cat de multi clienti s-au pierdut in ultimul an? Care sunt perioadele de cumparare cele mai aglomerate pentru clientii actuali? Ce tip de marfa este cea mai populara?
  12. Strategiile de marketing. Cum obtine proprietarul clienti? Ofera reduceri, face publicitate agresiv? Ar trebui sa faceti copii ale literaturii de vanzare pentru a vedea tipul de imagine proiectat de afacere. Cand va uitati la literatura de vanzare, pretindeti ca sunteti un client solicitat de companie. Cum va face sa va simtiti? Acest lucru va poate da o idee despre modul in care compania este perceputa de catre piata sa.
  13. Costurile de publicitate. Analizati costurile de publicitate. De multe ori e mai bine pentru o afacere sa amane profitul de la sfarsitul anului pana la anul urmator cheltuind multi bani pe publicitate in ultima luna a anului fiscal.
  14. Controlul pretului. Evaluati listele de preturi curente si programele de discount pentru toate produsele, data ultimei cresteri a preturilor, precum si procentul de crestere. Puteti chiar sa va uitati la cresterea anterioara de preturilor pentru a vedea ce procent a fost si pentru a determina cand veti putea ridica preturile. Aici, din nou, comparati ceea ce vedeti in afacere cu standardele din acelasi domeniu.
  15. Industria si istoria pietei. Ar trebui sa analizati industria, precum si segmentele de piata specifice business-ului. Trebuie sa aflati daca vanzarile in industrie, precum si in segmentul de piata, au fost in crestere, scadere, sau au ramas stagnante. Acest lucru este foarte important pentru a determina potentialul de profit in viitor.
  16. Locatia si zona de piata. Evaluati locatia afacerii si zona de piata din jurul acesteia. Ar trebui sa se realizeze o analiza detaliata a locatiei companiei si a zonelor comerciale din jurul locatiei, inclusiv a perspectivelor economice, demografice si a concurentei. Pentru companii de servicii, faceti rost de o harta a zonei acoperite de afaceri. Aflati, pe baza locatiilor diverselor conturi, daca exista cerinte speciale pentru livrarea produsului, sau orice dificultati de transport cu care se confrunta afacerea pana la livrarea produsului pe piata.
  17. Reputatia afacerii. Imaginea afacerii in ochii clientilor si furnizorilor este extrem de importanta. Asa cum am mentionat, imaginea afacerii poate fi un avantaj sau un dezavantaj. Intervievati clientii, furnizorii si banca, precum si proprietarii de alte intreprinderi din zona pentru a determina reputatia afacerii. Verificati informatile existente despre afacere pe www si Social Media.
  18. Legaturi vanzator-client. Trebuie sa aflati daca exista clienti care sunt neamuri sau au orice legaturi speciale cu actualul proprietar al afacerii. Cat timp a fost cu compania un astfel de cont? Ce procent din afacerile companiei este reprezentat de acest client special sau de un set de clienti? Acest client va continua sa cumpere de la companie in cazul transferului?
  19. Salarii umflate. Unele salariile pot fi umflate sau, poate, actualul proprietar are o ruda pe statul de plata care nu lucreaza pentru companie. Toate aceste posibilitati trebuie analizate.
  20. Lista angajatilor actuali si organigrama. Angajatii actuali pot fi un bun valoros, mai ales personalul cheie. Evaluati organigrama pentru a intelege cine este responsabil si cui raspunde. Trebuie, de asemenea, sa analizati practicile de administrare ale companiei si sa cunoasteti salariile tuturor angajatilor si durata contractelor lor de munca. Examinati orice contract de management, precum si detalii ale planurilor de beneficii ale angajatilor; impartirea profitului; sanatate, de viata si de accident; politici de vacanta; precum si orice posibile procese ale angajatilor impotriva companiei.
  21. Cerintele in privinta sanatatii si securitatii ocupationale. Aflati daca unitatea indeplineste toate cerintele de securitate si sanatate la locul de munca si daca a fost inspectata. Vedeti daca vanzatorul ascunde ceva in aceasta privinta si daca unele reglementari ale sanatatii si securitatii ocupationale ar putea sa constituie un pericol la fata locului.
  22. Asigurare. Stabilti ce tip de acoperire de asigurare exista pentru functionarea afacerii si a tuturor proprietatilor, precum si reprezentantul local al companiei, si cat sunt primele de acoperire. Unele companii nu sunt asigurate destul si opereaza in conditii periculoase in caz de incendiu sau o catastrofa majora. Daca cumparati intr-un operatie subasiguarata, ati putea pierde tot daca are loc o catastrofa majora.

Cumparatori

Meniu

Hai in clubul premium


Devino membru premium si pomoveaza-ti afacerile! Prin apartenenta in clubul privilegiat al acestora, clientii tai sunt doar la un click distanta!

Abonare la newsletter

Fiti la curent cu cele mai noi stiri si informatii!